torsdag 6 september 2007

Spraydag 21 - nedreglerad och färdig för sprutor

Jag är nedreglerad - tjohoo.

Att ta blodprov var lite av ett äventyr dock. Jag är extremt svårstucken och tre olika sticktanter provade innan det gick vägen. Fick till slut ha en liten värmekudde för att locka fram ådern. Som tur var så var de så pass ruttade att de inte provade utan att vara säkra på att det fanns en åder under nålen - najs. Är inte helt nöjd med att vara nåldyna (har hänt allt för många gånger). Nästa gång ska jag tydligen ha på mig mycket varma kläder för att underlätta.

*Första VUL (tack Kapybaran för input - vaginalt ultraljud om det är någon mer än jag som inte har koll på alla förkortningar ännu) på tisdag. Mannen ska följa med. Det känns bra.

*Första sprutan idag med 200 enheter Puregon. Hoppas, hoppas att det ska gå bra och att jag ska bli av med lite bivärkningar som i ett nafs därefter. Vore sjukt soft att få sova en hel natt i torra lakan. Vore ännu bättre om det är en tillräckligt stor dos för att jag ska börja massproducera ägg... Kan det bli för många?

*ÄP planerad till om 13-15 dagar dvs. 18-20 september). Burr. Ska be om att få så mycket droger att jag knappt är vid medvetande.

Säger ni andra att ni ska till läkaren - eller har ni några andra bra ursäkter man kan använda. Det kommer ju att bli en del frånvaro. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Om jag får något viktigt möte är det ju inte bara att låtsas bli sjuk i mitt jobb. Några tips?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det nära för dig! Gud så spännande! Jag är en vecka efter dig på ett ungefär.

Angående vad man ska säga när man drar iväg för äggplock och transfer. Jag har aldrig behövt säga nått, har tagit ledigt helt enkelt. Min chef är så pass smart att han inte ställer frågor när man ska ta ledigt. Den här gången ska jag ta tjänstledigt också. Annars kan du ju sjukskriva dig, för du ligger ju faktiskt på lasarettet och du gör ju ett ingrepp.

Lycka till!