fredag 7 september 2007

Andra sprutan tagen

Heja fettet!

Det är helt klart inte alls dumt med lite valkar när man ska sticka sig själv i magen. Tänk att för en gång skull få vara tacksam för att de finns... Vad gör de som är spinkiga?? Lebbigt om man bara skulle få tag på lite skinn....

Andra gången kändes helt klart bättre rent psykiskt, men jag tror att vi träffade ett blodkärl för det kändes mer och sen stack det konstigt ett tag. Låg i soffan och blev uppassad med glass och kaffe efteråt. Det kan man ju vänja sig vid... Ska komma ihåg att låta nålen bli varm också nästa gång. Vad skulle jag göra utan alla era råd - ni är verkligen mina klippor. *stor kram*

Dricker bara en kopp kaffe om dagen, eftersom jag har läst att för mycket kaffe kan påverka fertiliteten. Nu var det någonstanns jag läste att man inte borde dricka te heller. Det har jag aldrig hört förut. Vill verkligen inte vara utan mitt te i onödan. Det framgick inte heller om det bara gällde svart te eller alla sorter. Känns iof konstigt att det skulle stå och falla med det, men man vill ju inte försämra oddsen i onödan. De är dåliga nog som det är.

Var hos våra vänner som precis har fått barn ikväll. Deras dotter var så pytteliten och perfekt och de var så stolta och söta. Blev alldeles varm i hjärtat och oändligt glad för deras skull. Och lite kall i hjärtat för vår skull. Tänk om vi inte får uppleva samma glädje, samma stolthet. Jag vill också bli familj. Tänk att man kan gråta av glädje och sorg samtidigt.

Och nu är det i alla fall helg och det känns fantastiskt lyxigt!

1 kommentar:

crrly sa...

*nickar igenkännande*

Det där sista stycket var vääldigt bra skrivet. Man är varm och kall, så glad och så ledsen samtidigt åt andras barn.