lördag 15 september 2007

Andra VUL och MVG

Yiiipiiidoooo - denna gång fick vi MVG. Det såg mycket bra ut sa den tjärve läkaren. Det var precis lagom många äggblåsor (13 stycken) och de var jämnstora, slemhinnan såg också bra ut. Otroligt skönt. Vi gjorde high five när vi kom ut därifrån och kramades. Det gäller att ta till vara på de små segrarna.

Ni har vi också fått en tidsplan att förhålla oss till. En spruta puregon till ikväll, Otrovellespruta imorgon, vila måndag och tisdag är det dags för ÄP. Maken får göra sitt här hemma, vilket ju förståss känns skönt och sen åker vi dit på tisdag morgon. Labbsvar onsdag och återförande (om allt gått som det ska) på torsdag. Jag har bestämt mig för att vara ledig tisdag till torsdag och att den lättaste lögnen är att säga att jag har blivit akut magsjuk. Vågar inte säga att jag ska operera mig med risk för följdfrågor som jag skulle ha svårt att hantera och influensa blir man ju inte akut sjuk i.

Jag sa att jag var väldigt nervös inför ÄP och att jag ville ha så mycket knark som möjligt. De lovade att jag skulle få precis så mycket som jag behövde. Det kändes betryggande.

Otroligt att vi nu är framme vid ÄP. Det kändes så långt borta i början av behandlingen. Betryggande långt borta. Fasar för ÄP och för den långa väntan därefter. Ska dricka ett gott glas vin ikväll, för sen är det uppehåll. Tänk om det uppehållet skulle vara 9 månader. Det är sjukt svårt att ta in att det faktiskt finns en chans att det blir så. En chans till lycka. En väg ut ur detta ledsna tillstånd. En möjlighet att bli en familj. Nej - det går inte att förstå.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Vi är supersynkkisar, du och jag ju!
Jag tog idag sista Puregon & Menopur-dosen. Kör med spray ännu imorgon, men på kvällen Pregnylen,måndag medicinfri dag och så äggplock på tisdag, precis som du!
OCH ca 13 stycken blåsor här också! Otroligt.
Tummartummartummar för oss nu! OCh du, var inte rädd för ÄP, det är absolut inget att oroa sig för. Närmast skönt att bara få sjunka in i en skön morfindimma! Det kommer att gå så fint, så fint! KRAM

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag hittade precis hit!

Så jag håller så klart tummarna för dig!!!!