onsdag 5 september 2007

Spraydag 20

Det är så många tankar. En tankesnurra är följande.

Jag tror absolut inte att allt detta kämpande kommer att leda till ett barn. Jag skulle inte våga vara så fräck. Men så blir jag orolig att sådan tankar ska få den allsmäktige barnutdelaren att straffa mig för att jag inte tänker positiva tankar och göra så att det blir som jag tänker. Ibland vågar jag tänka tanken att det faktiskt finns en chans att det skulle kunna bli ett litet barn. Då blir jag genast också nervös - tänk om den allsmäktige kommer att straffa mig för min kaxighet. Förvirrade tankar.

Och så är jag ju så ilsken jämt. Igår blev jag väldigt ilsken. Över folks dumhet. Min högsta chef frågade mig om jag var gravid. HALLÅ - sånt frågar man faktiskt inte och absolut inte om man är chef. Jag svarade att jag gått upp i vikt över sommaren och tackade för att han hade vänligheten att informera mig om att han också hade uppmärksammat det. Varpå han svarade att det inte var han som trott det utan någon annan som sagt det (?!). Jag svarade att det var roligt att höra att denna andra noterat min viktuppgång. Då försökte min chef nr 2 släta över klavertrampet och sa att om det var så, så klädde det mig bara. Chef nr 1 sa då att det ju var skönt eftersom han var orolig att även jag skulle försvinna. Hur är folk funtade?? Livet på en advokatbyrå kan verkligen vara allt annat än glamoröst. Det finns på tok för många galna delägarprimmadonnor att behöva hantera.

Jag sprayar Synerala. För mig har det ju varit sjukt jobbigt och för Tingeling har det inte märkts alls. Konstigt att det kan vara så olika. För er som har gjort detta förr: försvinner alla symtom när man börjar med sprutorna eller bara några? Ni som kan alla termer: vad betyder VUL?

En dag kvar...

Kapybaran: jag har inte missat utmaningen, utan fungerar på vad jag ska skriva...

2 kommentarer:

Kapybaran sa...

VUL = vaginalt ultraljud, dvs när de gör ultraljudet inifrån slidan, till skillnad från UL som görs senare och då utanpå magen.

Folk är så dumma att man förundras över att de klarar att gå och tala på samma gång...

Ingen brådska med utmaningen, tänkte mest att du kunde behöva något annat att tänka på! :-)

Åsa sa...

*spontanapplåd* Jag är imponerad över ditt kvicka svar till chefen! Stor heder till dig. Själv hade jag bara fått ur mig nåt svammel om att nej så är inte fallet och sen krympt ihop till en boll. En knäpp på näsan borde de otroligt okänsliga människor som frågar få och du verkar ha lyckats. :) Jag kommer att låna ditt svar när frågan kommer igen (för det gör den).

Jag sprayar också synarela och den har börjat "verka" nu. Humörsvängningarna började först efter två veckor och de är inte så roliga direkt. *kram*