måndag 10 september 2007

Ont i magen

Vaknade inatt kallsvettig. Undrade varför jag hade vaknat. Insåg sedan att det var för att det gjorde ONT i äggstockarna. Hoppas att det betyder att det växer bra där inne. Vill ändå helst inte ha ont varje natt. Känns som om magen är en ömtålig korg just nu. Förstår att man inte får träna. Det känns som om man är extra känslig.

Har gått ner till 150 enheter Puregon nu och i morgon är det första VUL. Känns nervöst. Vill inte, vill inte, vill inte att det ska vara något som ser dåligt ut. Maken ska följa med. Det känns väldigt skönt. Även fast han inte kan göra något mer än att hålla handen, så känns det skönt att vi är två som lyssnar och att vi delar det som går att dela i detta svåra. Måste komma ihåg att klä mig varmt också, så att det inte är lika svårt med blodprovet.

Annars är det som om jag känner mig starkare. Jag har en annan grundstyrka nu och det är oändligt skönt. Att huvudvärken dessutom är som bortblåst känns ju inte helt fel. Maken säger att det märks jättetydligt på mig. Jag är inte längre helt håglös. Svårt att beskriva - för jag känner mig ju fortfarande svag på en massa sätt, men på något sätt ändå i grunden starkare. Oändlig lättnad. Hoppas bara på att detta onda inte blir värre.

Orkade mig till och med iväg på bio igår. Vi såg This is England. Exakt hur bra som helst. Fantastiska rollprestationer, fantastisk taiming, oerhört stark. En måstefilm.

För övrigt måste man läsa Sarings fotbollsreferat från i lördags - galet roligt och väldigt hög igenkännigsfaktor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar till första sprutan, det låter gudomligt härligt att slippa huvudvärken. Förutom huvudvärken har jag precis som du kännt mig rätt distanserad och låg. Jag hoppas det svänger med sprutintåget. Lycka till i fortsättningen också!

Kapybaran sa...

Ännu ett spruttips: jag blev lite öm efter ett par dagar och tyckte att det gjorde ont att få in nålen. Använde då Emlakräm som är lokalbedövande. Skitbra!!

Lycka till imorgon!