fredag 21 september 2007

Proggisar - nej tack

Tack för era snälla ord och varma omtanke. Jag blir rörd över hur många det är som tänkt på oss under dessa dagar. Och som svar på Kapybarans och Anna-Bells fråga. Den barske heter egentligen dr. Maersk och är för närvarande min stöttesten i livet och min idol.

Är fortfarande pirrande, lycklig och försöker ta vara på den känslan. Jag känner mig speciell och glad och vill bara vara kvar i min bubbla. Är hemma från jobbet idag också och det känns helt rätt. Är omtumlad och matt efter veckans känslomässiga bergodalbana och allt min kropp har behövt genomgå. Tror att det är bra att jag låter mig själv läka och vila i lugn och ro.

Enda molnet på min himmel är för närvarande dessa proggisar. Äckligt. Har verkligen ingen lust att stoppa upp dem tre gånger per dag. Inser att jag inte har något val, men säger ändå mentalt nej tack. Den jag stoppade upp i morse åkte dessutom ut två gånger. Tror att jag inte stoppade upp den tillräckligt långt. Fräscht.

Håller alla tummarna för Tingeling nu - hoppas innerligt att hennes dag också slutar i stor lättnad och pirrande glädje!

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Tack för tummarna! Kanske det var dom som gjorde att Kämpen klarade sig, även om besvikelsen till en början var rätt stor, det bör medges.
Du gör helt rätt i att stanna hemma och vila. Det ÄR en känslomässig berg-och-dalbana av värsta kaliber som du gått igenom. Nu får vi bara hoppas och önska att det ska bära frukt!
Angående proggisarna, så är dom ju inte trevliga minsann nej. Jag tar två på morgonen och 2 på kvällen, har vant mig vid dem, men fräschfaktorn är ju inte stenhög om man säger så.
Du hittar säkert snart rätt teknik att få in dem tillräckligt långt. Det brukar kännas bättre då, inte samma kladdiga känsla.
Lycka till!

Kapybaran sa...

proggisar är verkligen P E S T. men vad gör man inte...
insåg till slut att det bästa var att ta morgondosen i sängen och ligga kvar en kvart-20 sådär. på kvällen tog jag när ja gick och la mig. men den mitt på dagen var ju ett gissel.

och nä, gottlieb är inte barsk, han är mer torr på ett rätt skönt sätt.

Åsa sa...

Helt rätt att stanna hemma om det känns bäst. Gör bara sånt du vill och känner för nu! Ta hand om er allihop! :)

Anonym sa...

Visst är vaggisarna hemska? Jag fick ett annat medel istället för tabletterna man stoppar upp. Jag fick crinone, som är som en flytande sörja som man enbart tar en gång per dag. Man tar det innan sänggående och det kladar bra mycket mindre än proggisarna. Lycka till med dina embryon!!!! Vilken härlig känsla att bära på två!

Anna sa...

Heja heja heja!
Och bu och blä för proggisar. Mitt-på-dagen-proggisen kan man ju ta där bak i stället. Så kladdar den inte lika mycket. Tips från coachen! :-D

Håller tummarna för dig nu!