onsdag 3 oktober 2007

Finaste bloggvänner och verklighetsvänner

Ni är helt fantastiska! Så mycket värme, så mycket omtanke. Tack för att ni finns i mitt liv!

Jag blir alldeles varm och det hjälper mig att sakta, sakta ta in min nya sanning. Att jag är på andra sidan. Att det magiska, stora äntligen har hänt mig. Har hänt oss. Det är långt kvar till något liknande insikt, men jag vågar till och från känna efter och uppleva den lilla, lilla gyllene bollen av lycka. Tänk - den är min. Den är vår.

Jag har lovat mig själv att ta till vara på varje dag av detta tillstånd. Vi har lovat varandra det. Att försöka att inte släppa fram oron över allt som fortfarande kan gå fel. Att våga njuta av att jag är gravid. Nu är jag det. Denna tanke som jag hoppats, men inte vågat tro på under så lång tid. Nu är det så. Vad som än händer kan det inte tas ifrån mig. Det är fantastiskt stort. Ofattbart stort.

Nu önskar jag bara att jag kommer att få dela denna lycka med Tingeling, Mariachi och Åsa. Hoppas, hoppas, hoppas. Jag håller alla tummar för er! Vi har delat denna resa - nu får ni fasiken hänga på!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Njut!! Det är du värd varenda sekund av!

Vi andra lär hänga på! Du kommer inte få gå själv igenom hela graviditetsgrejjen! ;) Kram

Anna sa...

Vilka underbara nyheter! Jag får tårar i ögonen och minns vårt eget positiva test för snart två år sedan, den 16 oktober 2005.

Ja, oddsen är på er sida nu, och ja, NJUT! Detta kommer att gå alldeles väldigt bra! GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

GRATTIS!!!!

Anonym sa...

Jag hoppas det är vår tur nu. Jag är strax efter dig! Jag unnar dig all glädje. Tänk du har nått ditt mål! Jag kan knappt tänka mig hur det känns! JAg har aldrig fått ett pluss på stickan, så det är helt overkligt att jag någonsin ska plussa. Njut nu av ert pluss!!

GRATTIS ÄN EN GÅNG!

Tingeling sa...

Tack för att du hoppas för mig, men tyvärr fick jag inte dela lyckan med dig.
Jag önskar dig allt gott och kommer verkligen att följa din blogg också i fortsättningen!

Kapybaran sa...

HURRA!!!!!!!!!!!
hade ingen uppkoppling igår´och gick som på nålar.
Tusen miljoner GRATTIS!!!!
Förstår såväl din förvirring inför testresultatet, kände likadant.
Efter VUL blir det mer verkligt. Promise.

CHAMPAGNE, GLITTER OCH KONFETTI!
Kram!


PS Sophiahemmet regerar ;-)