tisdag 2 oktober 2007

Dagen före dagen T

Finns egentligen inget att tillägga. Min kropp går inte att tyda, känner mensvärksliknande symptom ibland, brösten spänner och jag mår illa till och från. Kan vara biverkningar av proggisarna, kan vara mensen antågande, kan vara ljuvliga graviditetssymptom. Jag har ingen aning.

Imorgon vet vi. Imorgon har domen kommit. Imorgon är jag antingen en liten fläck, tillintetgjord, sorgsen, arg, ledsen, besviken, eller så är jag förtrollande lycklig. Hur ofta står man inför denna denna avgrund mellan lycka och sorg. Och vet om det. Hur ofta väntar man på en sådan dom. Jag tycker att livet är ORÄTTVIST som tvingar mig att göra det. Jag är arg och ledsen för det på samma gång.

Jag vill inte testa, vill inte, vill, inte, vill inte! Vill inte riskera att få veta att det misslyckats, att hoppet är ute. Vill inte bli tillintetgjord. Igen.

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Jag vill inte tjafsa, men jag är hyfsat säker på att det blir ett stort, fett plus på stickan imorgon för dig!
Jag har gjort 3 inseminationer och 3 IVF, alla med samma medicinering (Puregon, Pregnyl, proggisar) och jag har känt mig identiskt likadan varje gång. INGEN av gångerna har brösten ömmat efter dag 10, ej heller har jag mått illa. För att inte tala om metallsmaken du skrev om i förra inlägget.

Jag kommer att bli väldigt förvånad om jag möts av nåt annat än postiva nyheter imorgon!
ALL LYCKA!!

Anonym sa...

Det låter ju onekligen som ett pluss hägrar! Jag håller tummarna. Du får f-n lova att uppdatera oss!!! Jag är toknyfiken. Jag förstår din rädsla att testa. Så kände jag också alla gånger. Man är ju liksom gravid tills motsatsen bevisas. Och det är tungt att få det svart på vitt.

LYCKA TILL NU!

Åsa sa...

Stor kram och lycka till från mig.

Tingeling sa...

Nä nuu får du lov att uppdatera, det är typ tjugonde gången jag tittar in här idag!
Hur har det gått?
Svävar du på rosa moln i sjunde himlen? Jag känner på mig att det är just så! :)
Och då finns det förstås annat att tänka på än att uppdatera bloggen för att tillfredsställa nyfikna läsare..

KRAM!

Barnets mamma sa...

Hoppas allt har gått bra!!

Själv ska jag börja med Gonal F imorgon :)