fredag 19 oktober 2007

Ett bräckligt lugn

Så bräckligt, så bräckligt.

När jag skulle gå och lägga mig igår upptäckte jag prickar av brunfärgad flytning i brallan. Det räckte för att mitt bräckliga lugn skulle ruckas. Jag vet att det är vanligt. Jag inser att det mycket väl kan vara en följd av att Dr. Barsk var där och rotade i förrgår. Men ändå. Det har varit min trygghet att det varje dag har varit lika vitt i brallan. Att ingenting har påmint om mens eller mensens antågande. Och nu är den tryggheten försvunnen. Och det samtidigt som jag slutat med proggisarna som var kladdiga hela tiden och då tänkte jag inte så mycket på det. Men nu när det är kladdigt av flytningar blir jag hela tiden orolig att det ska vara något annat. Jag blir så trött på mig själv, men kan inte låta bli att oroa mig hela tiden i alla fall.

Det känns skönt att vi ska tillbaka till Sophiahemmet om en och en halv vecka. Allt som kan få mig lite lugnare tas tacksamt emot.

4 kommentarer:

Dagboken sa...

Var det flytning eller proggis-klet som kom ut? Jag har för mig att jag fick ut svarta och bruna klumpar Crinone ganska länge efter att jag slutat ta de. Det är nog ingen fara men skönt att ni ska tillbaka till SH snart. Ska ni göra vul då igen?

Ribbolita sa...

Ja, för att kolla säkert om det är tvillingar eller inte. Det verkade ju inte så, men det ena embryot kunde ju vara segt i starten. Därför tyckte dr. Barsk att det var bäst att vi kom tillbaka.

Anna-Bell sa...

Det är säkert ingen fara alls men jag förstår att det är skönt att kolla. I början känns det ju så overkligt också, innan man verkligen känner bebisen. Vet inte vad jag ska säga för att lugna dig. Man är orolig, så är det ju. Det gäller bara att försöka hantera det på något bra sätt.
Kram

Åsa sa...

Hej gumman! Jag hoppas och tror att det inte är någon fara men jag förstår din oro. Vad skönt att ni ska iväg på koll snart igen i alla fall. Stor kram!