tisdag 1 april 2008

v. 31 (30 +0) - vår, vår, vår

Vilket väder det är i Stockholm just nu. Det är så mycket vår att man blir alldeles glad i hela kroppen. Det är härligt att vara sjukskriven när man har vänner som också är lediga. Jag känner mig som 17 1/2 igen som kan fika/luncha i evigheter och sedan slöshoppa på stan tills jag inte orkar mer. Sånt som det känns som att jag inte har haft tid med sedan jag slutade gymnasiet. Att kunna ligga i soffan hela förmiddagen och sova middag och läsa tidningen, med balkongdörren på glänt och en frisk fläkt i håret inte heller dumt. Särskilt som mina nätter numera är ett maratonlopp mot morgonen och jag är helt slut när det är dags för att vakna trots att jag gått och lagt mig i förståndig tid. Av någon anledning sover jag nästa bättre i soffan, eller så känns det bara så eftersom det är lite busigt att gå och lägga sig igen när man precis har ätit frukost.

I övermorgon är det dags för nästa tillväxt UL. Det är bara att hålla tummarna för att de tjockat på sig bra sedan sist. Jag vet att jag gjort det i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt med vårvindar? Solen lyser även här uppe i norr. Skönt att graviditeten går bra! Lycka till på nästa ul. Kram!

Kapybaran sa...

lycka till imorgon med ul. hoppas på rapport om två tjocka smågryn!