måndag 21 april 2008

Solskensdagar

Helgen har varit mycket bra. God middag (lammfärsbollar i tomat och olivsås med sallad och buljongkokt fänkål, fryst jordgubbscheesecake till efterrätt) med pappa och hans fru i fredags, fika på stan i lördags följt av eftermiddagsbio "flyga drake", återhämtningstid (den var helt sjukt bra och oerhört starkt berörande, måste ses) och sedan god middag på tu man hand med efterföljande soffmys. I söndags gick vi en långpromenad på söder längs vattnet i solen.

I solen på bänken vid vattnet sa min man att han tyckte att graviditetstiden har varit en av de bästa i vårt gemensamma liv. Så full av kärlek, närhet, lycka och harmoni. Jag håller med. Det har varit en fantastisk tid för oss. Full av solskensdagar. Kontrasten mot hur vi mådde vid den här tiden förra året är milsvidd. All sorg som tyngde som försvann och all lycka som fick växa.

5 kommentarer:

Åsa sa...

*kärlek*

lillawi sa...

Vad mysigt det låter! Härlig tid ni har nu... Lite lugnet före bebisstormen. :)

Kapybaran sa...

najs.
sol, kärlek och påvägattblitjocka-bebisar i magen.

och inte för att det kanske är någon tröst, men jag kan fortfarande, fem år och tre barn senare, ibland känna "men shit, är jag mamma?!". det ger sig förvånansvärt snabbt, det där. förvirrat -ja, förtvivlar -emellanåt, alldeles alldeles underbart -JAAAAAAAA! :-)

Anonym sa...

Fantastiskt! Ryser i kroppen när jag läser din text.
Lycka!

Tudorienne sa...

Det pyr verkligen av kärlek och glädje i det du skriver.