söndag 13 april 2008

Baby shower

Igår blev jag överraskad med en Baby shower av mina fem allra käraste vänner. Oerhört gulligt!

Egentligen är jag principiellt emot traditioner importerade från USA och tycker dessutom at det känns lite läskigt att fira att man ska få barn (ta ut segern i förskott och så). Men principer är till för att brytas och jag kunde inte annat än bli alldeles glad och varm i hjärtat när mina bästa vänner har ansträng sig massor för att göra mig glad och för att fira tillsammans med mig att småttingarna växer i min mage.

När jag kom till min väns lägenhet och förvirringen lagt sig fick jag sätta mig med en god drink och fötterna i ett fotbad, jag skrubbades och fick fotmassage. Sjukt välbehövligt! Därefter hade de ordnat en supergod trerätters middag med hembakat bröd och min favorit efterrätt blåbärspaj och jag/småttingarna fick fina presenter. Alla fick även göra ett test där vi fick svara på/önska vilka egenskaper/utseendeattribut småttingarna skulle få ärva från mig och vilka de skulle få ärva från min man, och de fick måtta på ett snöre hur stor de trodde att min mage var. Alla gissade att den var större än den var. Undrar vad det säger om hur jag uppfattas just nu...* Jag kom i säng först vid tretiden och är följdaktligen lite sliten idag men mycket glad. Raringarna!

*Kan för övrigt meddela att mitt midjemått är 110 cm... Bitigt - om jag någonsinn kommer upp i det igen utan att vara gravid så är det verkligen inte ok.

1 kommentar:

Frida sa...

Åh, så underbart det låter! Vilka fina vänner du har!