torsdag 3 april 2008

UL och varning för gräsligt fik

UL gick bra, även om UL barnmorskan även denna gång lyckades göra oss nervösa. Hon lyckades inte med flödet avseende killen och tyckte dessutom att det såg ut som att han hade för lite fostervatten. När sedan UL läkaren fick titta var det inget fel på flödet, lagom med fostervatten och båda småttingarna hade följt sina kurvor exemplariskt. Väldigt skönt att höra. Vår vanliga läkare sa att det såg bra ut eftersom de följde sin egen kurva och att det var det viktiga. Skönt.

Sedan har jag tydligen mycket små spår av streptokocker i urinen, vilket innebär att jag kommer få antibiotika under förlossningen om den sker naturligt. Hon sa att det bara var en säkerhetsåtgärd och att det inte var någon fara annat än i samband med förlossningen.

Efter alla dessa besök hade jag tid hos naprapaten för fix av ryggen som börjar märka av graviditeten nu. Jag haltar för att det hugger i ena sidan när jag går och det underlättar inte heller vid mina nattliga vändningsförsök. Han masserade och sa att det inte var så mycket mer han kunde göra. Han trodde att jag möjligen hade lite foglossning och att det kunde vara en del av förklaringen till huggen.

Därefter skulle jag luncha med min kompis C på Cofi vid Odenplan. GÖR INTE DET. Maten var oätbar (och jag är faktiskt inte speciellt kinkig) och när jag påpekade det och frågade om jag kunde få något annat så ifrågasatte de varför jag skulle få det. Jag svarade vänligt "för att få en nöjd kund som kommer tillbaka", men om det inte är viktigt kan jag givetvis äta den bulgur som är till och sedan aldrig mer göra det" Då kollade hon med sin chef som sa att jag kunde få en frukostfralla, "men inget annat för det var ju faktiskt inget fel på maten". Smart, det är PRECIS så man ska göra om man vill ha nöjda kunder. När vi sedan hade suttit och pratat ett tag efter maten kom den presumerade chefen ut och sa att vi faktiskt måste plocka undan och inte bre ut oss på flera stolar på det sätt vi hade gjort (vi satt vid ett fyrpersoners bord och hade använt stolarna bredvid för att hänga av oss). LOKALEN VAR HALVFULL. Då gick vi för att aldrig mer komma tillbaka. Suck!

3 kommentarer:

Pia sa...

Vad bra att allt verkar bara bra med bebisarna. Jag haltar också för jag har ischias känningar på höger sida och då hugger det när man går (särskilt trappor).

Och tack för fik-varningen. det verkar ju absolut vara ett ställe man ska undvika.

Kapybaran sa...

oh my god, vad otrevligt!
sätter genast upp det på svarta listan.

skönt iaf att allt var bra med smågrynen! har ni fått ngn viktuppskattning? skulle vara så kul att jämföra med våra siffror!

Ribbolita sa...

Hans vikt uppskattades till 1230 och hennes till 1350, så de är verkligen småttingar fortfarande. Hoppas, hoppas, att de får stanna kvar länge till i magen och att de fortsätter på sina viktkurvor.