fredag 25 april 2008

Lyxliv

Igår åt vi middag på balkongen för första gången i år. I morse när jag låg och läste med balkongdörrarna öppna flög det förbi fyra måsar. Jag älskar vår lägenhet och jag älskar att bo vid vattnet. Det gör underverk för själen.

Det är verkligen inte plågsamt att vara hemma när det är sånt här fint väder. Det är bara fantastiskt lyxigt. Lyx att få luncha ute med min trevliga arbetskamrat från förr, lyx att få promenera vid vattnet hur länge man vill, lyx att få dricka saft och läsa bok på balkongen. Lyx är vad det är. Jag blir så glad och får så mycket energi (även om det inte innebär så mycket med tanke på min energinivå men ändå). Lite för många glassar kan det ha blivit också. Men man måste faktiskt få äta glass när det är fint väder och jag tror att småttingarna mår bra av att jag mår bra.

Och nu är det helg och vi ska grilla på balkongen för första gången denna säsong och det är också lyx!

1 kommentar:

Anna-Bell sa...

Klart att de vill ha glass, småttingarna;) Vad härligt det låter att sitta där på balkongen. Inte länge kvar nu...