tisdag 8 april 2008

v. 32 (31+0) och snygg i håret

Dagens projekt har varit att gå till min frisör för slingor och klippning. Trevligt att sitta där i lugn och ro och bli ompysslad och nu känner jag mig mycket piffig. Vi bokade in nästa tid med en gång och jag insåg då med ett pirr i magen att den tiden ligger efter småttingarnas ankomst. I en annan värld. Så mycket stort som ska hända innan jag sitter där hos henne igen.

Min man börjar bli otålig. Han tycker att det ska vara slutet av maj snart. Jag kan inte annat än hålla med. Mitt tilltagande antal krämpor gör sitt till för att öka otåligheten. Samtidigt kan jag inte ta in att denna graviditet, som jag längtat efter så länge och som har varit en sådan källa till glädje, snart är över. Det har ju känts som om tiden varit evig, att den aldrig skulle ta slut. Ännu är jag inte riktigt redo för det. Jag vill ha dem hos mig ett litet tag till. Få njuta av deras putande, buffande och sparkande ett tag till. Stryka över magen och glädjas åt det ofattbara - att jag får bära på två småttingar, att de får växa hos mig.

2 kommentarer:

Freja sa...

När de har kommit ut kan man inte förstå att de legat i magen.....hihi

Kram

Anonym sa...

Anna i Åbo sa...

...snyft, du skrev så vackert att jag nästan fick tår i ögat fast ja sitter på jobb... Lycka till med fortsättningen!