torsdag 31 januari 2008

Tankar

Även idag går mina tankar går mina tankar till Åsa. Det är så hemskt och sorgligt och jag tänker mycket på henne och hennes man. De har tvingats gå igenom så mycket redan och nu detta.

Har förhandling i tre dagar nästa vecka, så här på jobbet är det massor att göra. Har så svårt att motivera mig dock. Vill bara vara hemma och klappa på magen. Allt annat känns så oväsentligt. Dessutom orkar jag inte. Orkar inte vara här och prestera. Även om jag har fått det mycket mindre stressigt.

Hemma är det för tillfället tomt. Maken är i Göteborg på konferens och det är tråkigt. Det sista han pussade hej då var magen och igår sa han att han var avundsjuk på mig som får ha småttingarna med mig hela tiden. Sötnosen. Det är helt klart annorlunda att vänta barn för honom än för mig. Att vänta barn i hjärtat, men att allt annat är som vanligt. Jag är så lycklig över att få vara gravid. Jag trodde så länge att det inte skulle få bli så. Att jag inte skulle få klappa magens rundning och känna dem sparka där inne. Att det nu är så - det är magi och lycka.

1 kommentar:

Åsa sa...

Tack Ribbolita. Jag uppskattar din omtanke. Jag ler när jag läser ditt inlägg och en tagg av avundsjukan finns där, jag borde fått följa med i den fortsatta gravidresan. Men allra mest är jag glad för din skull. Ni förtjänar verkligen att få må bra och njuta av era två små pärlor. Kram