tisdag 15 januari 2008

v. 20 (19+0) och trött, trött, trött

Jag är bara så trött. Nu har jag börjat må illa på morgonen igen. Tänkte sluta med vitamintillskott på morgonen och ta dubbel dos på kvällen istället för att se om det hjälper.

Jag trivs verkligen på mitt jobb i vanliga fall och tycker om den ständiga utmaning som det innebär. Just nu gör jag inte det. Jag upplever ALLT som pressande och tycker att varje arbetsuppgift känns tung. Det blir inte bättre av den relativt lilla förståelsen för min situation som jag mött hitintills - främst från kollegor tyvärr inte från min chef. Ska ha ett möte idag med en annan advokat och gå igenom vilka ärenden som han kan ta över från mig redan nu. Jag hoppas verkligen att han kan avlasta mig massor på studs - för jag orkar inte. Så länge jag är ansvarig för ärendena så ser jag ingen utväg. Jag måste se till att det som behöver göras görs. Jag har ett ansvar inför klienterna som jag inte bara kan strunta i. Det känns tungt. Dessutom dumt - för det enda som kommer att hända om de inte löser detta är att jag får bli sjukskriven tidigare. Då måste de lösa problemet.

Nämnde för en klient igår att jag var gravid med tvillingar. Hans första svar var inte grattis utan - "är det sån där provrörsbefruktning eller?" Jag blir så trött. Efersom det var en klient kunde jag inte heller svara något passande otrevligt heller - typ "nej vi knullade massor, så det är RIKTIGA barn." Utan var tvungen att svara nej och sedan snabbt övergå till något annat. Vi som normalt inte pratar om något mer personligt än båtar och vädret - varför trodde han helt plötsligt att jag skulle vilja berätta något mycket personligt för honom??

Är irriterad idag - och ni kan inte klaga om jag gnäller - HA. Är iof väldigt nöjd med att ytterligare en vecka har gått och att jag nu är i vecka 20. Det är också roligt att magen är rund och hård och stor - men inte för stor. En fin mage. Mysigt. Det rör sig en hel del där inne, men det är ändå svårt att veta vad som är vad.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Hej Ribbolita! Förstår din frustration, jobbigt att försöka räcka till överallt när man bara är trött.
Såklart får du fortsätta läsa även mina lösenordsskyddade inlägg. Är du jätterar och mailar mig på tingelingsblogg@gmail.com så skickar jag dig lösenordet! Stora kramar.

Frida sa...

Fy bubblan vilken oförskämd klient! Jag håller tummarna för att du får avlastning på jobbet, det behöver man som tvillinggravid!!

Åsa sa...

Vilken jävla typ! Jag förstår om du ville sparka till i skrevet (det hade jag velat) - men är imponerad att du kunde låta bli! Stå på dig så att du får avlastningen!

Kapybaran sa...

haha -åh, vilken njutning att bara tänka på att ge ett sånt svar :-)
skämt åsido: trist att du ska mötas av så lite förståelse...