söndag 27 januari 2008

En bra helg

Jag har haft en bra helg. Inte fantastiskt, men bra. Jag kan inte göra sånt som jag tycker om att göra, aktivera mig lika mycket som jag är van. Då blir det ibland tråkigt. För en stressad tidsoptimist som jag är det ovant att ha tid att ha tråkigt. Jag har vilat, vilat, vilat och insett att det medfört att jag mått bättre under magen än på flera veckor. Kunde till och med prommenera en halvtimme i myrtakt i solen i eftermiddags. Härligt.

Igår såg vi Juno - väldigt, väldigt bra. Även om ämnet var känsloladdat och både maken och jag blev blanka på ögonen vid flera tillfällen. Fantastiskt fin, rolig, underfundig film och viktiga frågor. Se den!

Idag har jag träffat en av bästisvännerna för fika, prommenad och semla - allt under intensivt prat. Hon har varit bortrest en hel månad och det var härligt att få rå om henne ordentligt igen!

Småttingarna sparkar så det står härliga till i magen. Mysigt!

1 kommentar:

Frida sa...

Låter ändå som din helg varit helt OK. Visst är det trist att vila, vila,vila, men när man märker att man mår bättre av det så är det värt det! Och när twinsen kommer blir det inte mycket av den varan ;)