tisdag 29 januari 2008

v.22 (eller 21+0)

Nu känns det nästan som om tiden går snabbt, men bara nästan. Den nya nedräkningen mot v.27 har påbörjats. Ytterligare en vecka har gått. Det känns som om Småttingarna har teamat ihop sig där inne. Igår på mötet sparkade de båda två på min urinblåsa tills jag var tvungen att gå ut och sen sparkade den ena på urinblåsan och den andra på revbenet. Hmm... Sparkarna känns mer och mer nu. Det är verkligen häftigt att utvecklingen går så snabbt. Tänk att de väger 1/2 kg var redan. Otroligt!

Idag har jag glömt min gördel - det är inte ok. Får gå och hålla upp magen hela tiden. Mycket irriterande. På lunchen ska jag roa mig med att shoppa på Apoteket. Det är mycket som behövs därifrån nu för tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i v19 och är så klart nyfiken på vad som händer vecka 27? En milstolpe?

Ribbolita sa...

för mig är det det, eftersom de har goda chanser att klara sig om de skulle komma för tidigt då. Det är ju ökad risk för det med tvillingar.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fast redan nu finns det faktiskt chans att de klarar sig om de kommer!

I alla fall från vecka 23 så tror jag att en majoritet klarar sig?

Källa: en släkting som jobbar på neonatalen