torsdag 17 januari 2008

Bättre idag

Hade mötet i tisdags och många ärenden har nu lagts på den andra advokaten. Väldigt skönt. Jag märker redan stor skillnad i min stressnivå och jag har kunnat gå hem i vettig tid. Peppar, pepper, det är bara att hoppas på att detta håller i sig.

Min mage har nu blivit så stor och framtung att jag på eftermiddagarna är helt öm på undersidan och det gör ont/känns obehagligt att stå och gå. Mycket irriterande. Ska köpa ett "stödbälte" och se om det hjälper. Annars mår jag bra nu (förutom tröttheten och att det är svårt att sova). Det är skönt att fortfarande vara rörlig och orka saker, även om söndagspromenaden på 2 timmar tydligen var lite väl frejdig att ge sig iväg på... Gissar att denna känsla kommer att vara ett minne blott om några veckor.

Kan ändå inte låta bli att se fram emot sjukskrivningen. Det är en kamp att gå hit och det skulle vara sååå skönt att bara få göra allt i mitt tempo och ha möjlighet att anpassa mig efter kroppens signaler fullt ut. Har flera föräldralediga vänner som är hemma som jag kommer kunna umgås med så jag tror inte att jag kommer att bli så uttråkad heller.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Hej. Inom mitt landsting får man stödbälten gratis från sjukgymnasten. Det kan vara värt att kolla om du inte redan gjort det förstås.
Skönt att du fick bli avlastad så snart! Kram

Kapybaran sa...

skönt!
för sofflocksveckorna rekommenderas dvd-boxar varmt. :-)

Tingeling sa...

Förstår verkligen att du längtar efter sjukskrivning!
Ta hand om dig och de dina!

Frida sa...

Skönt med lite jobblättnad. Och det ÄR skönt att bli sjukskriven, allt blir så mycket lättare när man inte måste massa saker.