fredag 31 oktober 2008

Dubbelbajs

Ibland är det mindre roligt att vara hemma med två bebisar. När båda bebisarna bajsar samtidigt till exempel. Lilla J sitter i mitt knä och gnäller. Inser att hon har bajsat och går mot badrummet för att byta blöja. Då börjar lilla S storjtjuta. Jag lägger ner lilla J på mage och tar upp lilla S för att se vad som är fel. Det luktar massor med bajs. Bestämmer mig för att byta på lilla S först. Kommer ut i badrummet och lägger honom på skötbordet. Bara för att inse att han har bajs på hela ryggen och att det inte kommer att gå att ta av bodyn utan att det blir bajs ÖVERALLT. Drar ner bodyn så at han i vart fall ska slippa bajs i ögonen. Lyckas med den rörelsen få bajs på hela skötbordet. Bär panikslagen över honom till duschen för att försöka duscha bort allt bajs. Lilla J gnäller högt i vardagsrummet. Väl i duschen inser jag att jag kommer att få bajs och vatten på hela mig om jag genomför min idé. Tar över honom till handfatet istället. Det droppar bajs längs vägen och i duschen är en stor bajsfläck efter lilla S rumpa. Lilla J skriker nu upprört. Börjar tvätta av lilla S i handfatet varpå han blir tvärsur över att behöva bada och börjar illvråla och slingra sig. Lyckas till slut få bort allt bajs från den vrålande lilla S. Kan sedan ta ut en handduk ur skåpet, lägga honom naken på den på golvet och rusa ut med våta fötter (bara vatten eller även bajs är oklart) till vardagsrummet och plocka upp lilla J. Lägga lilla J på mage bredvid lilla S i badrummet medan jag sanerar skötbordet från bajs så att jag ska kunna byta på henne där också. Lilla S gråter fortfarande upprört efter badövergreppet. Lilla J gråter för att hon har bajs i blöjan och inget har blivit bättre i det avseendet sedan hon kom in i badrummet. När skötplatsen är ren igen kan jag byta även på henne. Hårt bajs denna gång, så jag slipper göra om ovannämnda procedur. Vajert. När lilla J är bytt på kan jag lägga ner henne igen och sätta på lilla S (som givetvis har kissat ner handduken) en ren blöja. Ut med båda bebisarna i vardagsrummet och fram med rengöringsspray och sanera dusch från bajsfläck, handfat från bajsrester, badrumsgolv från bajsrester och vägen ut till vardagsrummet från bajsrester. Tvätta mig själv och byta egna kläderna. Klar. Smidigt jobbat.

Note to self: Ta alltid av klocka innan bajsbyte. Ta alltid in båda bebisarna i badrummet innan bajsbyte. Ge lilla J katrinplommon vid nästa mål...

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag tycker du skötte det hela beundransvärt och vilken fantastisk beskrivning av hela incidenten! :)

Kapybaran sa...

*skrattar*
ja, ibland undrar man hur folk har mage att oja sig över _en_ bebis. baggis!
innan man sanerat dubbelbajs är man enbart amatör
för fullblodsproffstiteln krävs dock beskriven procedur genomgången med två rörliga ligister... :)

härlig beskrivning!!