torsdag 30 oktober 2008

En tänkande varelse

Inte varje dag som jag upplever mig själv som en sådan just nu... Gör i och för sig medvetna val om vilken puré de ska få smaka idag, vilka kläder de ska ha på sig, om vi ska gå promenad på förmiddagen eller eftermiddagen osv, men ändå... Lite tunt på den fronten kan det allt kännas ibland. Igår fick jag gå hemifrån redan vid tvåtiden och delta på en föreläsning på jobbet inom mitt specialområde. Jag fick träffa kollegor, lära mig nya saker och känna att jag bidrog med intressanta reflektioner. Oerhört uppfriskande. När de sedan undrade när jag kommer tillbaka tog jag det som den komplimang det var och var sjukt nöjd med att hinna hem till läggningen av mina snuttisar. Där emellan hann jag även med att äta en snabb men trevlig middag på Bistro Berns. Beuf med ett glas rött och lite jobbskvaller och tjejsnack - najs. Precis den energitankning som jag behövde. Ribbolita - mamma men också advokat. Hur det skall gå att kombinera i praktiken är dock något som jag definitivt kommer att behöva återkomma om här. Blir kallsvettig vid tanken.

Inga kommentarer: