onsdag 22 oktober 2008

So good

Jag var på date med min man igår - underbart och välbehövligt. Vi åt middag på härliga nya resturangen Linguini på Frejgatan. Ostört vuxensamtal, god pasta och ett gott glas husets röda, efteråt kaffe och en chokladbit. Den kan varmt rekomenderas. Mycket god mat, generösa portioner, trevlig service och priser straxt under medelklass. Därefter Sophie Zelmani konsert på Cirkus. Min första morsdagspresent som kändes helt omöjlig i maj, men som var fullt möjlig och ljuvlig nu. Mycket bra valt av S och J måste jag säga... ; ) Hon är alltid en favorit och att få sitta och hålla handen och lyssna på bra musik en hel kväll och bara vara vuxen var ljuvligt, helt ljuvligt. Mamma och bror var barnvakt och det gick hur bra som helst, även om det var lite trixigt att få ner gröten hos lilla S. Men det brukar det vara, så de var förvarnade. De somnade som små änglar precis som vanligt nu för tiden och när vi kom hem hägrade lugnet över lägenheten och bror satt och läste med en kopp te.

Under konserten hoppades jag på att hon skulle spela låten "So good" som var ett stort stöd för mig under vår ivf-resa. Men den var gammal och inte en av hennes stora, så det var inte så konstigt att det inte blev så. Men det hade varit fantastiskt om hon gjort det. Som ett stort vackert avslut. Låten spelade några av våra bästa vänner på sitt bröllop och i samband med alla tester, och inseminationer och sprutor och undersökningar så lyssnade jag på den på repeat i min ipod. Den är och var hoppingivande och hjälpte mig att fokusera på det som var viktigt. Hjälpte mig att hålla mig på den smala tråden och inte falla ner i avgrunden.

"It will be better in the morning
They said the sun might shine
I'll have you close
You'll have the deeps of mine
It will be better, much better
Suppose it would rain
How I would smile
It would be pretty easy
Keep you lying for a while
It will be better, much better

It'll be so good

It fact we don't have to do anything
Whatever goes wrong
We've still got everything
It can't be better, can't be better

It's so good, it's so good
And better, and better..."

Inga kommentarer: