fredag 24 oktober 2008

Pissdag

Lilla J är förkyld och vaknade halv fyra, halv fem och halv sex i morse. Maken hade svårt och sova och höll mig vaken till tolv. Det är för upphackat och för lite för att jag ska orka två gnälliga snoriga barn hela dagen. Sen är jag sjuk i huvudet och pressar mig själv till dumma saker när jag är hemma en hel dag. Som jag var idag eftersom de var förkylda. Så mitt i alla annat och all orkeslöshet och kli på kroppen av trötthet, så vill jag att det ska vara fint hemma inför helgen och byter lakan, tvättar tre tvättmaskiner, tumlar och hänger tre maskiner, dammsuger och våttorkar golven, torkar i köket och på köksluckorna, skurar i badrummet, kastar papper i pappersinsamlingen och skräp i återvinningen, handar och går på systemet. Hallå - vad är mitt problem?? Jag blir så trött på mig själv. Kan jag inte bara fokusera på att ta hand om mina underbara barn och sluta pressa mig själv hela tiden? Som maken sa när jag erkände. Fantastiskt trevligt att komma hem till ett fint hem, men ännu trevligare hade varit att komma hem till en icke-slutkörd fru. Att jag måste bli bättre på att ta hand om mig.

Nu är i alla fall maken hemma, så nu ska jag lägga mig och vila en halvtimme medan han matar barnen och sen ska jag dricka ett glas vin i soffan medan han lagar mat åt mig, tända ljus och fredagsmysa dvs. äta en god middag och prata med maken om veckan och sedan antagligen däcka innan nio...

Inga kommentarer: