fredag 13 juni 2008

Matförgiftad/magsjuk

Vältajmat - inte! Måste ha ätit något skumt igår och har fått betala för det idag med kräk och diarre. Tycker väldigt synd om mig själv. Kan dessutom upplysa om att det är svårt att kräkas utan extra kladd när man har svårt att ta sig ur i och i en soffa. Att i det läget ta sig ner på knä för att undvika spill låter sig inte göras. Tur att jag har en rar, tålmodig man som hjälpte mig att torka upp. Har legat och sovit hela dagen och nu känner jag mig lite bättre. Urk!

Läkaren ringde föresten upp och hade ingen lösning att erbjuda. Hon sa att jag borde känna mig i princip återställd inom 8-10 veckor och eftersom det kommit ut fostervatten i min buk som stör, så borde jag ställa in mig på 10 veckor. Skönt att få något besked, även om ytterligare 5 veckor känns tungt.

Småttingarna var på BVC idag och vägdes och nu väger de tunga 3070 och 2934 gram - underbart att det går så bra framåt. Sötnosarna. Lilla J har legat i sängen med mig nästan hela dagen och det är svårt att inte bli varm och glad i hela hjärtat när man vaknar och tittar rakt på hennes sovande ansikte.

2 kommentarer:

Kapybaran sa...

ick!
din krake...

men sicket bebismys! ligga nergonad med en gosgroda är inte fy skam -och tänk, vissa av oss är så lyckligt lottade att de har två!! hurra för tvillingar :)

lillawi sa...

Näe, magsjuka! Till råga på allt. Med snittet och småsmåttingar. Då orkar man inte ligga och kräkas och må skunk heller. Fy. Men jag är så glad över dina växande fina och friska bebisar! Vilken kärlek.

lillawi