tisdag 11 mars 2008

v. 28 (27+0) och jag är TRÖTT

Har varit förkyld i två veckor nu. Tillsammans med min graviditetstäppthet blir det till och från sjukt jobbigt. Det är svårt nog att sova när det bara är två ställningar som fungerar och jag vaknar vid varje byte av ställning. När jag dessutom vaknar och upptäcker att jag inte kan andas så blir det lurigt att somna om. Morr. Det ska bli sååå skönt att bara vara hemma och kunna sova middag när jag vill och ta sovmorgon när jag vill. Jag är redo för ett liv i soffan... Men det känns surrealistiskt. Att vara här ifrån i ett år. Svårgreppbart. Ett år av småttingtid. Underbart.

För mig är nu ytterligare ett mål uppnått. Vecka 28 är en bra vecka. Mer än 90 % chans för småttingarna att klara sig om de skulle komma nu. Nästa mål är vecka 30 och därefter v. 35. Ibland känns denna graviditet som en hinderbana med ständigt nya mål på vägen att uppnå. Tur att den är mycket pirr och glädje också. Annars skulle det bli outhärdigt.

I morgon är det ny föräldrakurs. Det ska bli intressant. Det är verkligen jättebra att det bara är för tvillingföräldrar. Så man kan ställa alla tvillingfrågor och det faktiskt finns någon som kan svara och andra som är intresserade av samma sak. Så har vi bokat profylaxkurs också. Även det ska bli spännande. Får se om det passar oss.

Inga kommentarer: