lördag 27 september 2008

Provflyttning

Lilla S och lilla J har provflyttat ut till ett eget rum. Det ligger vägg i vägg med vårt och vi kommer att höra dem hur bra som helst, men det känns ändå mycket konstigt. De gruffar en massa varje natt och eftersom de gruffar i skift så blir det ganska många gånger per natt som vi väcks. Nu kände vi att vi inte orkade med det mer och de har fått flytta ut på prov. Förhoppningsvis väcks vi inte av gruffandet på detta sätt. Om det blir för konstigt får de snabbt som attan flytta in igen. Det känns som om alla andra låter sina barn sova i samma rum tills de är fyra år och som om vi är världens elakaste föräldrar, men de sover ju faktiskt själva på dagen och då går det hur bra som helst.

Resultatrapport: Natten som mannen fick ta själv gick mycket bra, de vaknade bara tolv och fyra och sov sedan till kvart i sju när jag skulle gå upp. Sedan fick de vara med mig i badrummet i sina sitters (en tvillingförälders livlina) medan jag duschade och gjorde mig i ordning. Vid åtta tog maken över och jag susade iväg på min jobbpryl.

I natt var lilla J tillräckligt trött för att amma när jag tog upp henne vid tolv, vilket resulterade i att hon inte stod sig längre än till två. Positivt med amningen - även om det bara kändes som en slump - men oerhört surt att hon inte stod sig lika länge...

Lillawi - jag återkommer angående utmaningen...

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vi sover med öronproppar, så vi vaknar inte av gruffande.

Fast Lillkatten 20 månader har faktiskt på eget bevår flyttat till eget rum för några dagar sedan...