torsdag 11 september 2008

4 månader

De fyllde 4 månader igår. Vi firade med tårta med fyra tända ljus när föräldragruppen var här. Två andra av barnen i gruppen fyller samma dag, så det var svårt att låta bli när vi skulle träffas här... Tårta är ju så gott...

Otroligt vad snabbt tiden går. Nu har de str 62 i kläder och valkar både här och var. Idag när vi var på Ett litet kök satt de för första gången i en varsin egen stol vid bordet. Visserligen uppbullade med kudde fram och bak, men ändå. Simon skrattade enligt pappa första gången igår. Jag missade det surt nog. Julia har blivit en baddare på att rulla från mage till rygg. När jag vek ihop och packade ner deras gamla kläder i förrgår fick jag en klump i halsen. Storlek 40, 44, 50 och 56 har redan passerat. Det går så snabbt. Jag älskar alla deras framsteg och tycker att det är underbart att det numera går att kommunicera med dem. Att de blir glada när de ser mig, att de ljudar när jag ljudar. Men ändå - jag vill ju ha alla deras faser samtidigt. Jag vill att de alltid ska vara som nu och jag vill följa alla deras framsteg på en gång. Jag vill ha allt. Jag kan inte låta bli att pussa på dem hela tiden, och snuffa i nacken och prutta på magen. De är ju så mjuka och lena och gosiga. Jag vill bara ha mer. Jag är en S&J-narkoman och kan inte alltid fatta att det är sant. Att de är mina bebisar och att jag får pussa på dem precis hur mycket jag vill.

Tack Kapybaran för alla de fina dikterna. Jag grät massor när jag läste dem högt för min man. Är så oerhört blödig avseende allt som har med dem att göra. Förstår inte hur det ska gå på cermonin... Dikterna vi valde kommer tillsammans med vårt upplägg här på bloggen när vi har haft namngivningsfesten.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Åh det låter så härligt att jag ryser!!

Anna-Bell sa...

Ja! Jag satt just och undrade vad det var för fina dikter. *nyfiken*
Det låter jättefint med namngivningsfest.
Kram!