tisdag 12 februari 2008

v. 24 (23+0) - disco i magen

En till vecka - tjohoo. Småttingarna lever runt så att jag märker det mer och mer inne i magen. Hur mysigt som helst. Lite bråkigt känns det dock när de bestämmer sig för disco precis när jag har bestämt mig för att sova...

Hade utvecklingssamtal på jobbet igår. Det gick över förväntan bra. Skönt. Jag kommer att få löneökning precis som vanligt - vilket inte var helt givet på min ibland förvirrade, gubbiga, arbetsplats. Skönt. Berättade också då om att jag jobbar senast till och med den 14 mars och att jag nog är borta ganska precis ett år. Vi har bestämt oss för att vara hemma tillsammans de första 4 månaderna och därefter är jag hemma ca ett halvår och därefter min man ca ett halvår. Men vi får se, mycket kan ju förändras om de kommer tidigt, eller vi känner att det blir för kort tid i alla fall. Så svårt att veta nu hur man kommer att känna. Skönt att man inte måste säga något säkert.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jättebra tänkt att ni är hemma tillsammans första tiden.

Vi fick ju bara en, men det var ändå skönt att vara två tyckte jag. Det är ju helt nytt att vara förälder. Och nu när ni har två på en gång så blir det ju logistiskt jobbigt också.

Sen blir jag så glad att ni tänker dela lika på föräldraledigheten. Det är det alldeles för många som inte gör.