torsdag 14 februari 2008

Kärlek

Jag är egentligen emot importerade högtider såsom alla hjärtans dag, men samtidigt tycker jag att alla orsaker att ta hand om varandra extra, ge varandra extra kärlek, är bra orsaker. Det är så lätt att man glömmer bort det mitt i vardagen. Att man tar varandra för givet och någonstans på vägen tappar bort det som man hade tillsammans som var unikt. Jag är livrädd för att det ska hända oss. Jag vill att min man för alltid ska känna att jag är speciell, att det vi har är magiskt och speciellt - och framförallt vill jag att han ska känna att jag känner så. Att han aldrig ska känna att jag tar honom för given, att jag inte uppvaktar honom, att jag inte anstränger mig för att vi ska få tid för varandra. Han är en helt fantastisk man och jag vill aldrig sluta känna så.

Därför firar vi alla hjärtans dag och vår årsdag och vår förlovningsdag och vår bröllopsdag och våra födelsedagar. Inte främst genom att ge varandra presenter (även om det har förekommit) utan genom att ge varandra tid tillsammans. Ibland hemma med extra god mat, ibland på lyxiga hotell, ibland på resturang. Vad som passar bäst i vårt liv just då. Det viktiga är att vi får tid tillsammans bara vi. Därför är det viktiga dagar för mig.

I år har jag bestämt mig för att fixa en överraskningsövernattning åt min man för att fira alla hjärtans dag. Min man har fått instruktioner om att vi ska mötas på en viss plats, en viss tid och att han ska ta med sig en övernattningsväska. Något mer vet han inte. Tänker att det gäller att passa på medan det fortfarande går att göra sådana saker spontant...

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilken fantastisk tanke och gåva till din man!

Jag är också emot importerade högtider som alla hjärtans dag och halloween. Men tycker liksom du att man ska passa på att fira och visa hur mycket man älskar varandra. Vi brukar aldrig ta oss den tiden, men nu ska vi börja! Ha en jättefin dag, kväll, natt med mannen! Kram