måndag 25 februari 2008

Det är vår!

Solen skiner och det är verkligen vår i luften. Mycket härligt, men också skumt. Det är ju ändå bara februari. Känns inte helt fel att bli sjukskriven under dessa väderförhållanden dock...

I helgen botaniserade vi bland en kompis gamla bebissaker. Så overkligt kändes det, men bra att ha kollat och tagit med de saker hem som vi kommer att behöva. Hjärtat smälte när jag gick igenom alla söta små pyjamasar och sparkdräkter... Hann med en tur till IKEA också, så nu känner vi oss ganska väl utrustade. Måste bara ta tag i vagnköpet också.

I morgon ska vi till läkaren igen för nästa VUL och livmodertapps-koll. Förutom frågan om det ser bra ut är de två stora frågorna som jag vill ta upp:
1) När kommer jag att bli sjukskriven (tre veckor till känns långt) och
2) hur stor är risken att småttingarna kommer mycket för tidigt tidigt med tanke på att jag har haft väldigt lite komplikationer/problem än så länge. Är det alltid sammankopplat, eller kan allt plötsligt sätta igång en dag? Antagligen en hysterisk fråga, men det är ju min största oro just nu. Att de ska komma för tidigt, så om hon kan säga något lugnande så är ju det välkommet...

1 kommentar:

Frida sa...

Visst är det härligt med vår! Hoppas det går bra hos läkaren i morgon. Jag kan peppa dig med att jag träffat på flera tvillingmorsor som gått tiden ut med sina sötisar! Visst blir det tungt, men det är ju ofta det bästa för barnen!