torsdag 22 november 2007

Jag kräktes under förhandlingen idag

I och för sig hann jag ursäkta mig och springa ut till toaletten, men i alla fall. Sjukt jobbigt! Man lämnar aldrig en förhandling om inte domaren har sagt att det är paus, så jag framstod som helt vild. Bad om ursäkt efteråt, men ändå...

Trodde för övrigt att jag hade slutat kräkas, men tydligen inte. Mår i alla fall inte illa så ofta längre och det är skönt. Särskilt som vi firade 15-årsdag igår på lyxkrog och det hade inte varit lika angenämt om jag hade mått illa. Nu var det helt fantastiskt! Kan varmt rekommendera Mathias Dahlgrens matsal (hans nya restaurang efter Bon Lloc) om det är någon som är sugen på att spendera hutlöst mycket pengar för en kvälls ren och skär njutning! Det enda negativa var att de inte hade några alkoholfria viner. Helt oacceptabelt på ett ställe med den klassen.

Har under någon veckas tid haft bruna flytningar och inte kunnat låta bli att oroa mig för det. Ringde barnmorskan idag och hon pratade med en av läkarna och återkom sedan med beskedet att jag INTE skulle oroa mig. Om jag inte får akut ont eller de ökar i omfattning avsevärt så är det ingen fara utan bara ett litet sår på slemhinnan. Inget ovanligt eller konstigt tydligen. Skönt att bli tagen på allvar och lugnad. Också väldigt skönt att de har alla resurser på plats där, läkare, utraljudsutrustning m.m. Om det är något så kan de alltid kolla det med en gång. Det känns tryggt.

2 kommentarer:

Åsa sa...

OJ! måste vara jobbigt att behöva fly ut så där och kräkas. Tur du hann ut i alla fall.

Det låter härligt med firande! Att lyxa på är nåt man borde unna sig oftare.

Inte ens en vecka kvar för dig till v 12 är över! WOHOO!! Kram

Kapybaran sa...

förlåt om jag skrattar, men jag minns så väl hur jag rusade ut från ledningsgruppsmöte, mbl-förhandlingar och annat... ja, vad säger man :-)
men hur är det möjligt att inte ha alkofritt vin på så'n finkrog? du talade om det för demhoppas jag?!
GRATTIS till 15år!