fredag 16 januari 2009

Ny frisyr

Har haft samma frisyr i säkert fem år nu - det var dags för en förändring även i det avseendet. Det blev en page a la Viktoria Beckham och jag är mycket nöjd. Det enda jag funderar över är om jag som är så sjukt prydlig blir för prydlig nu när även frisyren är det. Just nu lutar jag åt att den är klassisk och att det inte är något fel på att vara klassiskt snygg... men vi får se. Det går ju att göra ganska mycket med en lång page också, så jag behöver ju inte vara stiff jämt...

Här har det städats och tvättats nu på morgonen och så snart de små är påklädda bär det av ut på en promenad i det fina vädret. Det ska bli härligt. Och i helgen har vi övernattningsbarnvakt för andra gången ever och för första gången borta. Det ska bli fantastiskt skönt. Jag hoppas att jag ska klara av att njuta och inte noja. Farmor och farfar är i alla fall sjukt peppade inför det hela och de små sover ju hela natten just nu, så jag hoppas att det inte blir för jobbigt för dem.

På 8-månaderskontrollen igår var lilla S 69,5 cm lång och vägde 8,7 kilo och lilla J var 69 lång och vägde prick 9. De är inte så små längre mina finingar.

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh, stora fina tvillingarna! Det kommer säkert gå galant med barnvaktandet! Och kul med ny frisyr, jag skulle också behöva fixa mig lite...

Frida sa...

Och förresten, du har en utmärkelse hos mig!