onsdag 14 januari 2009

Inga mer deppkilon

Nu ska de bort. Deppkilona från barnlöshetstiden. En nya Ribbolita är här för att stanna och jag måste se ut därefter. Målet är att väga lika mycket på deras 1-årsdag som jag gjorde på min bröllopsdag och att vara lika vältränad. Till det är det 6,6 kilo och ett antal muskler.

Det ska gå. Det är nästan prick 4 månader dit, varav en månads semester i Thailand. Det kommer definitivt bli en utmaning. Sakta med säkert framåt är min målsättning. Äta sunt (mycket grönt och inga sötsaker), lite alkohol och träna. Det har räckt förut och jag hoppas att det räcker nu. Jag tycker ju så mycket om mat och då känns alla dieter tråkiga, även om jag sneglar mot GI om det inte känns som det räcker.

Inte mer än ett inlägg i veckan om detta - promise. Det är ju så tråkigt att läsa om andras träning, men jag måste få lite mer krut i baken så jag tar mig friheten att tråka ut er ibland i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

heja heja!
tror stenhårt på dig -och på thailand ;)
vi var deffade till tusen efter vår resa: nyttig asiatisk mat, allt snacksande var härlig färsk frukt och på det att dra vagn i djup sand. det är inte semester, det är boot camp :)

hmm... förtydligande: det var alltså ingen medveten satsning, utan en oerhört positiv överraskning.

Frida sa...

Jag följer gärna din kamp! Själv kämpar jag mot fikakilona som smög på mig när amning och långa sövningspromenader upphörde... Jag kör samma strategi som du, vet att det funkar!

Uniflora sa...

Jag hejar stenhårt! Är på samma linje just nu och det går riktigt bra. Köpte dessutom en stegräknare och nu går jag överallt bara för att få upp antalet steg. Tekniska prylar funkar för mig. :)