fredag 9 januari 2009

Fan ta alla chokladaskar

Vi har fått sju chokladaskar i present i jul och en gigantisk godiskorg. Godiskorgen blev vi av med på nyårsafton, men resten... De ligger här hemma och frestar på min självdiciplin. Hur lätt är det att återuppta ett nyttigt levene och bli av med alla deppkilon från barnlöshetstiden om de ligger här hemma och frestar?? Va, VA. Jag bara undrar.

Idag har vi varit på café alldeles själva (eller ja, med en annan föräldraledig enslingsmamma men i alla fall) för första gången. Det gick hur bra som helst. De var glada och busade med sina lekisar och sattt i var sin barnstol och hängde. Hur coola som helst. Och de älskar sin sittvagn och kan åka i den när som helst och inte bara när de sover. Frihetens vindar blåser i mitt ansikte... Love it! Bonniers konsthalls matsal/cafédel kan för övrigt varmt rekomenderas alla med barnvagn. Stora ytor, god mat/fika och barnstolar. Mycket bra ställe.

Infektionsläkaren tyckte att vi definitivt kunde åka till Thailand när vi var på Wasa vaccin och frågade igår. Bra om de kunde ta Tvinrix (hepatit A och B) och väldigt bra om de tog MPR-spruta (mässling), annars inga problem. Så - Thailand here we come. Fyra veckor i mars och april - underbart! Flyg tor Krabi är bokat och handpenningen ska betalas pronto. Såå härlig avslutning på föräldraledigheten.

2 kommentarer:

Kapybaran sa...

juölchoklad är en styggelse.

men Thailand är häääärligt!
som du ju vet är jag ett stort fan av att ta med tvillingar och dra till thailand :)
maken hängde äver min axel när jag mailade dig och sa "jag vill åka tillbakaaaaaaaaaaaaa. nuuuuuuuuuuuuu." :)

lillawi sa...

Så härligt att kunna åka på lång utlandsresa med de små! Önskar vi kunde göra detsamma (stora går i skolan så det blir svårt), vore underbart! Skön avslutning på föräldraledigheten!

lw