onsdag 7 januari 2009

Bajssjuka

Våra bebisar har bajssjukan - igår bytte vi TOLV bajsblöjor. Den bröt ut i samband med övergången till 8 månaders mat och förväntas gå över om några veckor när deras lilla maga har vant sig vid allt det nya. Men tills dess, jeezes vad jobbigt att vara hemma själv...

Annars är det faktiskt väldigt skönt att allt är vardag igen. Vi har haft en helt fantastiskt julledighet, med sovmorgon varannan dag (jag är utvilad - vilket inte har hänt sedan de kom - en fantastisk känsla bara det), vi har gosat en hel massa hela familjen, S och J har varit överlyckliga busbadare varannan dag (nej jag orkar bara det en vardag i vanliga fall som den slappa mamma jag är), vi har varit ute och fikat på cafe och ätit lunch ute hela familjen (vilket varit uteslutet för mig på egen hand tidigare), jag och maken har tittat en massa på film på kvällarna och varit uppe ända till elva (busigt, busigt) massor med dagar, vi har träffat underbara vänner och en massa familj och släkt, vi har ätit god mat och druckit gott vin. Det har varit toppen helt enkelt.

Men nu är det skönt, skönt med egen tid och att själv få planera dagarna och att dagarna har en tydlig struktur igen. Faktiskt. Konstigt, men sant. Maken var mindre nöjd med att börja jobba, men nu är det bara sex veckor tills vi är föräldralediga tillsammans igen (och kanske, kanske vågar vi ge oss iväg till Thailand en månad med busisarna då) så honom är det inte synd om alls.

Inga kommentarer: