torsdag 15 maj 2008

Två små underverk

Nu är de här - våra underverk. Det är så stort, fint och fantastiskt att det det inte finns ord.

Jag var hos BM i v. 35+2 för en flödeskoll. Det visade sig att den ena småttingens flöde hade blivit betydligt sämre och vi skickades vidare till SÖS för fler tester och nya beslut. Läkaren på SÖS bestämde sig för att jag omedelbart skulle läggas in för fler tester och nya beslut under dagen därpå. Det var bara att åka hem och packa en väska. Vi var chockade och allt kändes helt overkligt. Dagen därpå beslutade min läkare utifrån den dagens tester att vi inte skulle vänta längre utan att jag skulle förlösas med kejsarsnitt dagen därpå dvs. i lördags. Ännu mer overklighetskänsla och hem igen för att packa ytterligare saker. På kvällen fick vi träffa en barnläkare, narkosläkare och pratade länge med barnmorskan. Vi kände oss verkligen omhändertagna. Det förändrade dock inte känslan av overklighet och vår nervositet.

Så kom de till slut. Våra småttingar. Lyckan finns hos oss nu. 44 och 45 cm långa var de när de föddes och de vägde 1854 och 2210 gram. Allt har gått jättebra, men eftersom de var lite tidiga och så små, så har de vårdats på neonatalavdelningen här på SÖS. Förhoppningsvis får vi ta med dem hem redan på söndag och sedan vårda dem med hemvård.

Jag sitter vid datorn på neoavdelningen, så den långa versionen kommer sedan.

23 kommentarer:

Kapybaran sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

och ja, det är med flit som det är dubbelt :)
Välkomna välkomna små mirakel! Hoppas ni snart får komma hem med Mamma och Pappa och bara ha det toppenmysigt!

Jättegrattis, herr och fru Ribbolita -nu är ni föräldrar!
KRAM!

Mary sa...

Dubbelgrattis till guldklimparna!
//Mary

Åsa sa...

Grattis Gumman!! Grattis!

Lilla J sa...

Wow!! GRATTIS x 2!! Hoppas ni alla mår bra och att de små återhämtar sig snabbt så ni får ta hem dem!

Hur mår du efter operationen?

Kram

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

GRATTIS!!!!

Fantastiskt makalöst!

STORA KRAMAR

Anonym sa...

Åh, grattis!

Anonym sa...

jag har gåshud på armarna, stort grattis!!! :D

nylsa sa...

Grattis grattis, vad skönt att allt verkar ha gått bra. Hoppas att ni snart får komma hem allihop och att ni får en fin första tid tillsammans.

Anonym sa...

Åhhhhh, vad myyyysigt!
GRATTIS!
Ni har verkligen en spännande tid framför er, livet blir aldrig detsamma!!
Många kramar
Freja

lillawi sa...

OJ vad jag har undrat! STORT GRATTIS och vad härligt att allt gått bra trots snabba ryck. Hoppas småttingar tjockar på sig och återhämtar sig snabbt och att ni alldeles snart får ta med dem hem!
Stort grattis igen! Vad fantastiskt att de äntligen är här!
Stora kramar
lillawi

Anna sa...

Härligt, fantastiskt, underbart! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och nu vill jag inte veta av att du börjar fundera på att sluta blogga. Även i fortsättningen vill jag läsa om hur ni har det! Så det så!

Kram
Anna

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Så oerhört stort och fantastiskt!
Nu börjar Det Nya Livet!

Sköt om er och uppdatera när du hinner!
stor kram.

Pia sa...

Miljoner grattis och ja, jag är lite avundsjuk på er som numera har bebisarna på utsidan i stället för i magen (här klamrar den sig envist fast på insidan)!

Anna-Bell sa...

ÅH! MEGAGRATTIS!! Så spännnade det ska bli att få läsa mer om allt. Kanske man till och med kommer att få se en liten bild...?
KRAM!

Anonym sa...

STORT dubbelgrattis!!

Tudorienne sa...

Herremingud här händer det grejer!

Grattis kära Ribbolita! Tusentals grattis! Vad underbart.

Frida sa...

Oh my, stort grattis! För snart ett år sedan var jag i samma situation! Kan inte fatta att mina Sessor varit så små! Hoppas ni mår bra hela familjen och att ni får komma hem snart, sjukhus är ju så trista (men tur att de finns).

Anonym sa...

Grattis till dina små guldklimpar!! :)

Anonym sa...

Grattis!!

Anonym sa...

GRATTIS! Tänk vad tiden gått fort. Jag tyckte det var alldeles nyss du fick ditt positiva gravbesked. Dubbla kramar till dig! Eller trippla! En till dig och två till tvillingarna. KRAM KRAM KRAM!

Saring sa...

Jag är så rörd, så rörd. Finaste finaste bäbisarna. Grattis!

Anonym sa...

Hej! Har läst ifatt på din blogg och glädjs med dig/er. Vi är själva mitt uppe i vårt första IVF-försök och får imorgon reda på om det blir något ET. Fortsätter titta in med spänning. Lycka till!
Saga

Kapybaran sa...

väntar och längtar... vill så gärna höra hur ni har det.
allt gott i bebiskaoset, hoppas jag.
KRAM