torsdag 1 maj 2008

Klumpeduns

Ribbolita Obelix Klumpeduns - det är jag nu för tiden. Jag kan vara ganska klumpig i vanliga fall, men sedan några veckor tillbaka är det ingen hejd på klumpigheterna. Ett axplock från i förrgår.

* Tre spillincidenter bara under lunchen, varav en stor röd blaffa på magen, ett spill på golvet och ett på underlägget...
* När jag skulle ställa in en ny deo i badrumsskåpet lyckades jag med konststycket att fippla iväg den gamla (som ännu inte var helt slut) i en stor fin båge hela vägen bort till toaletten (ca 1 meter bort). Givetvis hade jag slarvat och inte stängt toalettlocket så deon fortsatte sin bana ner i toaletten med ett plums...
* När jag skulle lämna urinprov hos barnmorskan och hade lyckats kissa lagom mycket i den vita muggen lyckades jag tappa muggen på dess väg till skåpet varpå innehållet i muggen spreds över toalettgolvet på ett ofräscht sätt. Kvar i muggen var typ 5 droppar, men eftersom det var det enda jag kunde lämna så ställde jag in dem i skåpet. Barnmorskan undrade oroligt om jag inte klarat av att kissa mer, varpå jag blev tvungen att erkänna att jag hade spillt ut resten...

Och då har jag ändå inte nämnt alla saker jag går in i, saker jag tappar etc... Jag blir så trött på mig själv och just nu dessutom när det är en kamp att böja sig ner så är det extra surt att vara extra klumpig. Tur att jag har en snäll make som hjälper mig att torka upp det mesta i matväg som jag spiller i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var verkligen fumlig och tappade saker konstant när jag var höggravid. Smidig som ett kassaskåp men för envis för att be om hjälp fick jag stå där med ändan i vädret! =D