tisdag 6 maj 2008

v.36 (35+0) - fortfarande sjuk

Det går inte över. Jag blir sakta bättre, men bra är jag verkligen inte. Sover halva dagarna, orkar ingenting, snorar, hostar, lever mitt liv i soffan tittandes på tv-serier. När jag sett två avsnitt måste jag sova igen för då är jag alldeles utmattad. Helt galet! Läkaren sa att det är så när man är höggravid och sjuk - ingen bra kombo. Det kan jag definitivt intyga att det inte är. Den lilla energi som jag hade innan är nu helt borta och måste byggas upp igen. Då hade det hjälpt om jag hade haft någon aptit. Det har jag inte. Får pressa i mig maten i små portioner ofta istället. Det enda som fungerar bra är frukt och kräm och mjölk. All "riktig" mat känns för mycket.

Småttingarna verkar inte påverkas alls av att jag är sjuk i alla fall, så det är skönt. De busar som aldrig förr inne i magen. Mysigt. Hoppas att de växer bra också, trots att jag har svårt att äta. Jag vilar ju mycket i alla fall och det ska ju vara bra för att få dem att växa. Ska kolla flödet på torsdag, hoppas att det ser fortsatt bra ut. I förrgår köpte jag min första amningsbh och vi shoppade loss på Apoteket
* amningskupor
* nappflaskor
* örontermomenter
* barnsalva
* våtservetter
och säkert en massa annat som jag inte kommer på nu. Så nu börjar vi ha allt hemma för den första tiden - ja förutom korgen de ska sova i och vagnen då förståss...

Tydligen är det mycket ovanligt att förlossningen startar när man är sjuk. Kroppen väntar tills man blivit frisk igen. Mycket skönt att höra. Jag blir gråtfärdig bara vid tanken på att ta mig till ICA, så jag känner mig inte riktigt i skick att ta mig igenom en förlossning just nu...

9 kommentarer:

Anna sa...

Apotekets näringsdryck är ett bra tips. Så får du i dig allt du behöver utan att behöva kämpa så förbaskat.

Krya på dig!!!

Frida sa...

Usch, stackare! Jag minns hur det var att vara höggravid och sjuk, ingen hit! Kram.

Anna-Bell sa...

Åh krya på dig! Låter inget vidare.
Kram!

Tudorienne sa...

Jag tror att du tids nog kommer att begåvas med superpowers.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag som är lite jobbigt förlosningsoptismistisk tror att när förlossningen väl startar kommer du att ha ork även om du var lite krsslig innan. Det finns fantastiska reserver att ta av. Men så klart är det skönt att känna sig helt laddad när det väl är dags.

lillawi sa...

Hur mår du? Vad händer? Vad gär bebisarna? Är du frisk? Vill de komma snart?

Nyfiken! Hoppas du återkommer snart med nya inlägg!

lillawi

lillawi sa...

Vad gär bebisarna? Vad GÖR bebisarna heter det! ;)

lillawi

Anna sa...

Länge sedan man hörde någonting från dig nu. Hur mår du???
Kram

Frida sa...

Även jag sitter här och funderar på var du är och hur du mår. Hoppas allt är bra. KRAM.